| |
|
Produkční zajištění multimediálního projektu GOLEM
Marková, Klotylda ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Kocourek, Ivan (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza multimediálního projektu GOLEM, který nese dva různé na sebe navazující výstupy: divadelní (GOLEM Štvanice) a filmový (GOLEM Cube). První část práce se zabývá specifiky imerzivní divadelní formy, která byla na české divadelní scéně zpracována vůbec poprvé, a produkčního zajištění na ploše podmínek pražské divadelní tvorby. Druhá část se zabývá řešením problému audiovizuálního zachycení divadla v netradičním prostoru a následného vývoje technického řešení pro všechny fáze tvorby filmového záznamu inscenace s důrazem na zachování její autenticity a dále instalací projekčního mechanismu. Na základě této případové studie přípravy imerzivní inscenace a metodického plánu jejího natáčení dochází k vymezení základních předpokladů úspěchu budoucích podobných projektů a zamyšlení nad možnostmi uplatnění poznatků v dalších oblastech.
|
|
Pracovní deník
Svobodová, Veronika ; ADÁMEK, Jiří (vedoucí práce) ; KRÁLOVÁ, Andrea (oponent)
Koncepčně se text dělí do čtyř částí. V úvodní části nejprve odhaluji ideová
východiska, tj. prvotní myšlenky, podněty a inspirační zdroje práce.
V autorských východiscích představuji prostor volných asociací, kde splétám
pavučinu dokumentů i dokladů vlastního myšlenkového přístupu. Další část
prezentuje teoretická východiska a otevírám zde obecné téma percepční
zkušenosti a dominance vizuálnosti dnešní technologické a konzumní kultury.
Kapitola stručně popisuje moţnosti zobrazování viděného, včetně krátkého
historického exkursu do vývoje perspektivního zobrazení. V závěrečné části
práce předkládám vlastní praktické výstupy, konkrétně instalaci BU
realizovanou pro festival Artijuli 2015 v Norsku a senzorické představení
Močeradek gre čez cesto na motivy poezie Srečka Kosovela pro Lutkovno
gledališče Ljubljana 2013. V těchto projektech jsem se zabývala otázkou, jak
vytvořit platformu pro moţnost setkání diváka s uměleckým artefaktem
nebo jak akcentovat prostor i čas, aby se divák v tomto setkání nepoddával
pasivní roli. Obě realizace uvádím záměrně společně s popisem poměrně
nového fenoménu imerzivního divadla. Nejprve charakterizuji některé jeho
zákonitosti, zejména nezbytnost ponoru diváka do situace či fiktivního
světa/prostředí, zprostředkovaného specifickým médiem působícím na jeho
smysly. Prostřednictvím této diplomové práce jsem chtěla dospět k získání
praktického komentáře, vztahujícího se k problematice autorských postupů na
poli imerzivního divadla. Proto se v závěru práce pokouším pojmenovat jakási
pravidla hry a základní návod pro diváka i tvůrce.
|
|
Principy a postupy v současných interaktivních inscenacích tzv. imerzivního divadla
Brychta, Lukáš ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Cílem práce je představit principy a postupy uplatňované v tzv. imerzivním divadle. V první části práce představuji samotný pojem, diskusi kolem něj vedenou i vlastní názor na jeho užívání. Dále nastiňuji svůj teoretický výzkum této formy a dokládám ho na příkladech zahraničních produkcí. V druhé části se zabívám vlastní tvůrčí prací v tomto žánru, především inscenací Letec - l'Aviateur. Nejdříve se věnuji dramaturgicko-režijní reflexi, přibližuji proces vzniku díla a jeho zkoušení. Zvláštní prostor věnuji specifikům herecké práce. Následně se věnuji dramaturgii prostoru a zvláštním nárokům při tvorbě scénografie.
|